Rowenta RR6825 X-Plorer Serie 20 RR6825 Robotstofzuiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR6825 X-Plorer Serie 20 RR6825 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s*******@g******** 27-06-2021

Handige robotstofzuiger met mooi praktisch design

Deze stofzuiger heb ik een aantal weken uitgebreid getest. Het is een mooi apparaat met een niet al te groot oplaadstation zodat het prima een een hoekje kan zonder storend te zijn. Het in gebruik nemen van het apparaat is, zelfs voor een niet al te technisch aangelegd persoon als ik, een fluitje van een cent. Makkelijk stappenplan, hoog gebruikersgemak. Ik ben tevreden over de prestaties van de stofzuiger, let wel, ik beoordeel het apparaat niet als een "echte stofzuiger", uiteraard is en blijft het een robot. Hij zuigt bijna alles op zowel de kattenharen als ook de kruimels etc. Omdat bij ons de woonkamer niet heel groot is en er ook wat obstakels zijn is het gemak hier minder dan dat dit in de perfecte situatie zal zijn. Een grote ruimte zonder drempels en obstakels , dit scheelt tijd met het wegzetten van dingen en de prestaties zijn beter, immers hij kan overal bij. De dweilfunctie is een handig extraatje hoewel ik het resultaat hiervan matig vind. De echte vlekken worden niet schoon. Natuurlijk is het wel heerlijk om, na een dag werken, thuis te komen in een huis dat een schone vloer heeft en ook nog eens lekker ruikt :-)
Dat geeft voor ons de doorslag, onze kameraad de robot, mag blijven !!

Pluspunten

• Mooi praktisch design
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Vernieuwen van onderdelen is vrij prijzig

a*************@h********** 24-06-2021

Fijn basismodel robotstofzuiger

Mijn eerste ervaring met een robotstofzuiger welke prima bevallen is.
Een fijn instapmodel. De stofzuiger zuigt random de ruimte. Bij het tegenkomen van veel obstakels heeft hij de neiging hetzelfde rondje nogmaals rond te gaan.
Bij het verzetten van wat stoelen maakt hij wel een mooie ronde door de kamer.
Jammer dat hij snel (en flink) vast loopt in kabeltjes. De oplossing hiervoor, wat kussens onder de bankt en een kleine blokkade voor de tvkast.
Op deze manier maakt hij een mooie ronde door de kamer en laat deze schoon achter.
Ook het teruggaan naar de basis gaat prima! fijn dat er een afstandsbediening bij zit om het te laten starten of stoppen.
Enthousiast geworden over het concept robotstofzuiger en ga in de toekomst zeker een aanschaffen

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • maakt goed schoon
  • neemt werk uit handen

Minpunten

• loopt snel vast
  • weinig opties

Monique 20-06-2021

Prima stofzuiger!

Deze robotstofzuiger doet wat hij moet doen. Hij zuigt goed, stoot heel voorzichtig tegen obstakels en neem je het werk uit handen. Hij is heel neutraal zwart en mooi vormgegeven, zodat hij ook niet misstaat in je interieur.
Eigenlijk moet de stofzuiger ergens in de ruimte geplaatst worden met anderhalve meter aan weerszijden, maar die plek heb ik in mijn huis niet. Ook mocht hij eigenlijk niet onder de trap, maar daar heb ik het thuisstation toch geplaatst. Het is een open trap, dus de stofzuiger kan zelf terugrijden.
Ik heb de stofzuiger niet voorgeprogrammeerd. Hij loopt in mijn huis vast op een groot kleed met franjes. Eigenlijk zou ik daarvoor met de bijpassende tape een zone van moeten maken. Nu werkte het alleen om dat gebied te blokkeren met stoelen en erbij blijven. Toch scheelt het wel aardig wat werk, want de stofzuiger neemt alle vuil mee, ook onder een bank en kast waar hij onderin kan. Op de bovenverdieping heb ik hem vaker aangezet en ben boodschappen gaan doen. Als ik terugkwam, was hij telkens ergens vastgelopen, maar had wel al flink wat plekjes schoongemaakt. Ook onder de bedden! Het is verder geen probleem bij de trap, omdat de stofzuiger afgronden herkent.
Het programmeren heb ik niet gedaan, omdat het overgrote deel van de tijd iemand thuis is. ’s Nachts kan ik de stofzuiger niet gebruiken, want hij maakt teveel herrie en stoort ons in onze slaap. Schoonmaken gaat prima door het losse compartiment uit te nemen en te legen. Het borsteltje moet je iedere zuigbeurt verwijderen en daarin de haren losknippen. Dat ziet er een beetje vreemd uit, maar werkt prima.
Al met al een prim stofzuiger die je flink wat werk uit handen kan nemen. Ik raad hem aan voor mensen die niet al te veel obstakels in huis hebben en grote oppervlakken willen schoonmaken.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Neemt je werk uit handen
  • Neutraal design; valt niet op

Minpunten

• Maakt best wel wat lawaai
  • Vervangbare onderdelen zijn best prijzig

Kaatje67 16-06-2021

Hulp in huis

Deze robot loopt zichzelf graag vast onder bijvoorbeeld de verwarming of in kleine hoekjes. Ook raakt hij in de knoop met kabels die over de vloer liggen. Ik heb hem zo geprogrammeerd dat hij ‘s-nachts de keuken en de huiskamer stofzuigt, maar 9 van de 10 ochtenden ligt hij ergens midden in de keuken of kamer, dus is hij niet netjes naar zijn oplaadstation gegaan. De zuigkracht van het apparaat is prima. Prima apparaat als je weinig lichte spullen en geen kabels op de vloer hebt.

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Geen batterij bijgesloten
  • Maakt veel geluid

m********@g******** 13-06-2021

Grote verwachtingen

Hoopvol begon ik met het testen van een Robotstofzuiger. Gelijk starten kon niet, want er zaten geen batterijen bijgeleverd voor de afstandsbediening. Het volledig opladen duurt best lang. Maar uiteindelijk het apparaat gestart. IK heb een gladde vloer en tijdens het zuigen werden vazen, stoelen met wieltjes, e.d verplaatst. Ook begon hij aan de bijna op de grond hangende gordijnen. De verschillende programma's werken goed, het oplaadstation wordt weer gevonden. Wel maakt het apparaat best veel lawaai. Wij slapen beneden dus "s nachts draaien is geen mogelijkheid.
Al met al zal ik deze robotstofzuiger niet aanbevelen bij mensen met gladde vloeren. Met vloerbedekking wel.

Pluspunten

• zuigt goed
  • met afstandsbediening tijd instellen

Minpunten

• lawaai
  • verschuiven van lichte zaken op gladde vloer

j***************@g******** 09-06-2021

Boven verwachting

Leuke stofzuiger, doet het boven verwachting goed, ik had niet verwacht dat ik met een robot stofzuiger nog zoveel honden haren en zand zou opzuigen. Het nadeel vind ik dat hij ergens tegen aanbotst, dus de waterbak van de hond klotst over. De eetkamerstoelen hebben lage pootjes die ziet hij niet waardoor hij zich er op vast rijd. Maar verder rijd hij keurig onder de bank door zonder problemen en vind hij het laadstation weer.

Pluspunten

• Zuigt alles goed op

Minpunten

• Reservoir niet altijd even makkelijk te openen
  • Rijd zich snel vast